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Microsoft Azure mit 12-stündigem Ausfall – War der Schalttag (29. Februar) das Problem?

Auf Grund eines schweren Ausfalls der Cloud-Plattform Microsoft Azure am vergangenen Dienstag, waren eine Vielzahl von Kunden nicht in der Lage auf Teile der Kernbereiche des Service für mehr als 12 Stunden zuzugreifen. Das Problem soll auf den Schalttag (29.Februar) zurückzuführen sein, das zu einem Problem mit der Sicherheits-Zertifizierung führte.

Wie Data Center Knowledge und andere Quellen Microsoft zitieren, war der Grund des Ausfalls ein Zertifizierungsproblem, dass mit dem 29.02.2012 in Verbindung steht. Das führt natürlich zu vielen Spekulationen. In einer direkten Stellungnahme von Microsoft wurde zwar darauf hingewiesen, dass die meisten Kunden wieder wie gewohnt arbeiten können, macht aber keinen Verweis auf ein Zertifikatsproblem.

On February 28th, 2012 at 5:45 PM PST Microsoft became aware of an issue impacting Windows Azure service management in a number of regions. Windows Azure engineering teams developed, validated and deployed a fix that resolved the issue for the majority of our customers. Some customers in 3 sub regions – North Central US, South Central US and North Europe – remain affected. Engineering teams are actively working to resolve the issue as soon as possible We will update the Service Dashboard, at http://www.windowsazure.com/en-us/support/service-dashboard/, hourly until this incident is resolved.

Von Rene Buest

Rene Buest is Gartner Analyst covering Infrastructure Services & Digital Operations. Prior to that he was Director of Technology Research at Arago, Senior Analyst and Cloud Practice Lead at Crisp Research, Principal Analyst at New Age Disruption and member of the worldwide Gigaom Research Analyst Network. Rene is considered as top cloud computing analyst in Germany and one of the worldwide top analysts in this area. In addition, he is one of the world’s top cloud computing influencers and belongs to the top 100 cloud computing experts on Twitter and Google+. Since the mid-90s he is focused on the strategic use of information technology in businesses and the IT impact on our society as well as disruptive technologies.

Rene Buest is the author of numerous professional technology articles. He regularly writes for well-known IT publications like Computerwoche, CIO Magazin, LANline as well as Silicon.de and is cited in German and international media – including New York Times, Forbes Magazin, Handelsblatt, Frankfurter Allgemeine Zeitung, Wirtschaftswoche, Computerwoche, CIO, Manager Magazin and Harvard Business Manager. Furthermore Rene Buest is speaker and participant of experts rounds. He is founder of CloudUser.de and writes about cloud computing, IT infrastructure, technologies, management and strategies. He holds a diploma in computer engineering from the Hochschule Bremen (Dipl.-Informatiker (FH)) as well as a M.Sc. in IT-Management and Information Systems from the FHDW Paderborn.

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