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Ausfall: Salesforce erneut mit Performance-Problemen

Nach den beiden Ausfällen im Juni und Juli, startet der CRM Anbieter Salesforce erneut mit Problemen in den August. Dieses Mal traf es weltweit den eigenen E-Mail Service, der – laut der Statusseite – mit einem Leistungsabfall („performance degradation“) zu kämpfen hatte.

Leistungsabfall und keine konkreten Informationen

Die Probleme begannen um 2:18 AM PDT, wo die Statusseite einen Leistungsabfall des E-Mail Service anzeigte. Halbstündlich fügte Salesforce ein Update zu der Seite hinzu, allerdings ohne nennenswerten Informationswert. Es wurde lediglich immer von

The salesforce.com Technology Team is actively working on resolving the performance degradation issue affecting the Email services. At this point, customers may experience slowness with Email services. Please check the status of trust.salesforce.com frequently for updates regarding this issue.

berichtet. Weitere Informationen wurden nicht bekanntgegeben.

Das führte Salesforce bis 6:30 am PDT weiter fort und berichtete dann:

The salesforce.com Technology Team has resolved the performance degradation issue affecting the Email Services. The problem began at 6:45am and was resolved as of 1:30pm UTC.

Um 11:46 am PDT folgte ein weiteres Problem mit der Instanz CS6, bei der ebenfalls von einem Leistungsabfall berichtet wurde.

The salesforce.com Technology Team is working to isolate a performance degradation issue on the CS6 instance. Some customers might be experiencing intermittent errors.

Um 12:01 pm PDT wurde das Problem dann scheinbar gelöst:

The salesforce.com Technology Team has resolved the performance degradation issue on the CS6 instance. The problem began at 17:47 UTC and was resolved as of 18:36 UTC.

Salesforce wird zum Problemfall

Der Ausfall des E-Mail Systems ist nun nicht so gravierend wie die letzten Ausfälle. Hier zeigten die Salesforce Systeme ebenfalls Leistungsabfälle. Insbesondere der Ausfall im Juli offenbarte schwerwiegende Probleme, bei dem mehrere Instanzen nicht erreichbar waren und von dem ebenfalls die sogenannten “Sandbox” Instanzen betroffen waren, welche die Salesforce Kunden für die Entwicklung und Test neuer Funktionen nutzen. Den Ausfall im Juni begründete Salesforce mit einer Fehlfunktion zwischen dem Storage und der Datenbank.

Von Rene Buest

Rene Buest is Gartner Analyst covering Infrastructure Services & Digital Operations. Prior to that he was Director of Technology Research at Arago, Senior Analyst and Cloud Practice Lead at Crisp Research, Principal Analyst at New Age Disruption and member of the worldwide Gigaom Research Analyst Network. Rene is considered as top cloud computing analyst in Germany and one of the worldwide top analysts in this area. In addition, he is one of the world’s top cloud computing influencers and belongs to the top 100 cloud computing experts on Twitter and Google+. Since the mid-90s he is focused on the strategic use of information technology in businesses and the IT impact on our society as well as disruptive technologies.

Rene Buest is the author of numerous professional technology articles. He regularly writes for well-known IT publications like Computerwoche, CIO Magazin, LANline as well as Silicon.de and is cited in German and international media – including New York Times, Forbes Magazin, Handelsblatt, Frankfurter Allgemeine Zeitung, Wirtschaftswoche, Computerwoche, CIO, Manager Magazin and Harvard Business Manager. Furthermore Rene Buest is speaker and participant of experts rounds. He is founder of CloudUser.de and writes about cloud computing, IT infrastructure, technologies, management and strategies. He holds a diploma in computer engineering from the Hochschule Bremen (Dipl.-Informatiker (FH)) as well as a M.Sc. in IT-Management and Information Systems from the FHDW Paderborn.

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